Vetélkedő
Játékos tevékenység 2. (2019. július 4.)
A játékos vetélkedőn a gyerekeket csapatokba osztottuk, ők választottak maguknak egy nevet. Az első feladat az volt, hogy a meglátogatott helyszínekről készített képeket kellett összerakniuk. A második feladat activity volt, a különböző helyszínekhez kapcsolódva. A szókereső feladatban a megadott szavak a látnivalókat ölelték fel. Majd egy humoros szöveget kellett írniuk a megadott szavak segítségével, amely a kreativitásukat fejlesztette. A "Hány éves a szellem?" feladatnál a szepesi várban megismert információkat kellett felhasználniuk a gyerekeknek. A kavicsból készített torony lehetőséget adott arra, hogy a rozsnyói őrtorony mintájára építkezzenek.
Az ügyességi feladatok megoldására egymással való együttműködésre volt szükségük. A vetélkedő hangulata az összetartozást erősítette.
Császár Erika
Játékos vetélkedő 1. (2019. május 6.)
A Felvidéki nyári táborba érkező tanulók előzetes ismertető foglalkozáson vehettek részt. Itt a tanulók megismerkedhettek azokkal a természeti, történelmi, irodalmi vonatkozásokkal, melyek a nyári tábor során egy -egy múzeum, város, település látogatásával érzékelhetővé váltak. Kiemelten : Betlér és a káprázatos kastélya, különleges parkja; Szlovákia elsőszámú turisztikai régiója a Magas-Tátra és környéke, elsősorban a világ legkisebb területű magashegységének köszönhetően, itt a tátralomnici libegő, mellyel a Kő-pataki- tóhoz lehet eljutni; Dodsinai-jégbarlang; Ochtinai-aragonitbarlang; Szádelői-völgy; Szádalmás; Rozsnyó négyzet alakú főtere, mint a legnagyobb középkori tér Szlovákiában, itt található 38 méter magas örtornya, székesegyháza, templomai, városháza; Kassa II. Rákóczi Ferenchez kapcsolódó nevezetességei - Dóm, Rodostói ház. A tanulók játékos vetélkedő formájában számot adhattak a már meglévő tudásukról is. A teljes program ismertetése után vetítéssel, érdekes történetek mesélésével kaptak tanulóink ízelítőt a Felvidék szépségeiről, érdekességeiről erősítve ezzel magyarságtudatukat is.
Iskolán kívüli program szervezése - Egészségnevelés (2018. április 20.)
A közel egy hónapja megrendezett sikeres Európai Unió megismerésére szolgáló prezentálást követően, a 7-8. osztály diákok újabb megmérkőztetésen vettek részt a rozsnyói testvériskolánkkal egyetemben. Ez alkalommal az intézmények tanulói két fordulóban mérkőzhettek meg egymással. Elsőnek - az internetes hálózaton előre elkészített - egészségneveléssel kapcsolatos totót kellett kitöltenie a diákságnak. Fő témakör az egészséges életvitelhez szükséges ismeretek elmélyítése, a helyes szokások és azok rögzítésének gyakoroltatása volt a cél. A feladatok megoldása közben különböző egészségvédelmi programokkal ismerkedhettek meg a tanulók határon innen és túl.
A második fordulóban a 7-8. évfolyamos diákok szövegértési szintjét kívántam felmérni. Egy előre meghatározott sikeres regényből olvashattak részleteket, majd az olvasottakkal kapcsolatban 10+1 nyitott kérdést kaptak a résztvevők, melyekre saját maguk fogalmazták meg az általuk legmegfelelőbbnek vélt válaszokat. A két forduló elvégzésére 45 perc állt rendelkezésre. Miután mind a rozsnyói, mind a sárospataki intézményből sikeresen beérkeztek a tesztek, a sárospataki tanulókkal kielemeztük a helyesnek vélt válaszokat.
Oláh Gábor
Iskolán kívüli program szervezése - Európai Unió megismerése, prezentálása (2018. március 28.)
A Sárospataki II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola 7-8. évfolyamos diákjai kipróbálhatták magukat, mint internetes videómegosztó előadók - a fiatalok nyelvén "youtuberek". A rozsnyói és a sárospataki általános iskola között jelentős térbeli távolság van, így a tanulók számára lehetőséget biztosítottam, hogy az Európai Unió témakörével kapcsolatosan rögzített videóanyagot továbbítom a testvériskolás diákság számára. A program kivitelezése tehát a digitális térben, az internet által nyújtott lehetőségeket kihasználva valósult meg. A rozsnyói nebulók szintén elkészítették saját előadásaikat, melyet az intézmény vezetője, Juhász Edit kézbesített számunkra.
A Rákóczis diákok nagy lelkesedéssel fogadták a rozsnyói felvételeket. A rövidfilmeket egyenként elemeztük - mind az előadás mód, mind a prezentáció tartalmát figyelembe véve.
Mind a két intézmény diáksága felállított egy rangsort a legtehetségesebb előadók szerint.
A tervek szerint, a közös találkozó alkalmával könyvjutalmat kap a legjobb három előadó mindkét intézményből.
Oláh Gábor