Vetélkedő
Játékos tevékenység 2. (2019. július 4.)
A játékos vetélkedőn a
gyerekeket csapatokba osztottuk, ők választottak maguknak egy nevet. Az első
feladat az volt, hogy a meglátogatott helyszínekről készített képeket kellett
összerakniuk. A második feladat activity volt, a különböző helyszínekhez
kapcsolódva. A szókereső feladatban a megadott szavak a látnivalókat ölelték
fel. Majd egy humoros szöveget kellett írniuk a megadott szavak segítségével,
amely a kreativitásukat fejlesztette. A "Hány éves a szellem?"
feladatnál a szepesi várban megismert információkat kellett felhasználniuk a
gyerekeknek. A kavicsból készített torony lehetőséget adott arra, hogy a
rozsnyói őrtorony mintájára építkezzenek.
Az ügyességi feladatok megoldására egymással való együttműködésre volt
szükségük. A vetélkedő hangulata az összetartozást erősítette.
Császár Erika
Játékos vetélkedő 1. (2019. május 6.)
A Felvidéki nyári táborba érkező tanulók előzetes ismertető foglalkozáson vehettek részt. Itt a tanulók megismerkedhettek azokkal a természeti, történelmi, irodalmi vonatkozásokkal, melyek a nyári tábor során egy -egy múzeum, város, település látogatásával érzékelhetővé váltak. Kiemelten : Betlér és a káprázatos kastélya, különleges parkja; Szlovákia elsőszámú turisztikai régiója a Magas-Tátra és környéke, elsősorban a világ legkisebb területű magashegységének köszönhetően, itt a tátralomnici libegő, mellyel a Kő-pataki- tóhoz lehet eljutni; Dodsinai-jégbarlang; Ochtinai-aragonitbarlang; Szádelői-völgy; Szádalmás; Rozsnyó négyzet alakú főtere, mint a legnagyobb középkori tér Szlovákiában, itt található 38 méter magas örtornya, székesegyháza, templomai, városháza; Kassa II. Rákóczi Ferenchez kapcsolódó nevezetességei - Dóm, Rodostói ház. A tanulók játékos vetélkedő formájában számot adhattak a már meglévő tudásukról is. A teljes program ismertetése után vetítéssel, érdekes történetek mesélésével kaptak tanulóink ízelítőt a Felvidék szépségeiről, érdekességeiről erősítve ezzel magyarságtudatukat is.
Iskolán kívüli program szervezése - Egészségnevelés (2018. április 20.)
A közel egy hónapja megrendezett sikeres
Európai Unió megismerésére szolgáló prezentálást követően, a 7-8. osztály
diákok újabb megmérkőztetésen vettek részt a rozsnyói testvériskolánkkal
egyetemben. Ez alkalommal az intézmények tanulói két
fordulóban mérkőzhettek meg egymással. Elsőnek - az internetes hálózaton előre
elkészített - egészségneveléssel kapcsolatos totót kellett kitöltenie a
diákságnak. Fő témakör az egészséges életvitelhez szükséges ismeretek
elmélyítése, a helyes szokások és azok rögzítésének gyakoroltatása volt a cél.
A feladatok megoldása közben különböző egészségvédelmi programokkal
ismerkedhettek meg a tanulók határon innen és túl.
A második fordulóban a 7-8. évfolyamos
diákok szövegértési szintjét kívántam felmérni. Egy előre meghatározott sikeres
regényből olvashattak részleteket, majd az olvasottakkal kapcsolatban 10+1
nyitott kérdést kaptak a résztvevők, melyekre saját maguk fogalmazták meg az
általuk legmegfelelőbbnek vélt válaszokat. A
két forduló elvégzésére 45 perc állt rendelkezésre. Miután mind a rozsnyói,
mind a sárospataki intézményből sikeresen beérkeztek a tesztek, a sárospataki
tanulókkal kielemeztük a helyesnek vélt válaszokat.
Oláh Gábor
Iskolán kívüli program szervezése - Európai Unió megismerése, prezentálása (2018. március 28.)
A Sárospataki II. Rákóczi Ferenc Általános
Iskola 7-8. évfolyamos diákjai kipróbálhatták magukat, mint internetes
videómegosztó előadók - a fiatalok nyelvén "youtuberek". A rozsnyói és a
sárospataki általános iskola között jelentős térbeli távolság van, így a
tanulók számára lehetőséget biztosítottam, hogy az Európai Unió témakörével
kapcsolatosan rögzített videóanyagot továbbítom a testvériskolás diákság
számára. A program kivitelezése tehát a digitális térben, az internet által
nyújtott lehetőségeket kihasználva valósult meg. A rozsnyói nebulók szintén elkészítették
saját előadásaikat, melyet az intézmény vezetője, Juhász Edit kézbesített
számunkra.
A Rákóczis diákok nagy lelkesedéssel
fogadták a rozsnyói felvételeket. A rövidfilmeket egyenként elemeztük - mind az
előadás mód, mind a prezentáció tartalmát figyelembe véve.
Mind a két intézmény diáksága felállított
egy rangsort a legtehetségesebb előadók szerint.
A
tervek szerint, a közös találkozó alkalmával könyvjutalmat kap a legjobb három
előadó mindkét intézményből.